Meiden C1 - NEA 18-06-2023

18 juni 2023
Meiden C1 - NEA 18-06-2023

De laatste wedstrijd van de meiden C. Bij winst of gelijkspel waren we zeker van het kampioenschap.

Bij de eerste aanval van NEA waren de meiden van VOS nog niet wakker wat resulteerde in een 1-0 achterstand. Gelukkig was dat gelijk de enige achterstand van de hele wedstrijd. Fiene had de opbouwer die gescoord had in haar zak; zij kwam er niet meer voorbij of overheen.

Nadat Esmée flink wat ballen te scherp op de paal schoot, kwamen de meiden op gang. Fajah zet de lijnen uit in de dekking en die heeft ze goed staan, waardoor Lexie heel wat ballen uit het doel kon vissen. Famke en Romy manoeuvreerden zich in de aanval zo langs de verdediging en konden een mooi aantal puntjes scoren. Esmée had inmiddels haar relatie met de paal ook verbroken. Lexie besloot als vliegende keep wel de penalty nog even op de paal te gooien (gelukkig heeft ze die in de tweede helft goed gemaakt). We zijn de rust in gegaan met 2-12.

Na een keeperswissel, wat (zoete) limonade en uiteraard de komkommers (Bibi, bedankt!) kon de tweede helft van start gaan.

De meiden gingen lekker door met scoren. Lexie speelde een paar mooie ballen op onze cirkels, Mare en Esmée. Liv kwam vanuit een snelle aanval een op een met de keeper en legde de bal tegen het net. Famke draaide zich weer door de verdediging heen, Lisa kroop tussen 1 en 2 door en zo werd de weg naar het doel weer goed gevonden.

Helaas vergaten de meiden in de tweede helft dat er ook verdedigd moet worden. Het zal de warmte zijn, of het feit dat het kampioenschap al binnen was… Maar gelukkig hadden we daar Thyrsa staan die nog een paar mooie stops maakte!

Eindstand: 13-34. WE ZIJN KAMPIOEN!

Meiden we zijn ontzettend trots op jullie! Het kampioenschap is na dit mega goede seizoen meer dan verdiend!