Kampioenswedstrijd D4

8 mei 2022
Kampioenswedstrijd D4

Op deze zonovergoten moederdag was het na een lang door Corona onderbroken zaal seizoen dan eindelijk zover voor de meiden van de D4. De kampioenswedstrijd! Alles was er klaar voor de tribunes van de SLS hal in Zwanenburg waren volgepakt met opa’s oma’s, moeders, vaders, broers, zussen en andere aanverwante. De sfeer zat er al goed in zeker ook omdat alle moeders verwend werden met een leuke attentie vanuit de vereniging.

De meiden waren dusdanige onder de indruk dat de eerste paar minuten stroef liepen, ballen werden niet gevangen, kansen niet afgemaakt en de tegenstander kreeg alle ruimte om naar hartenlust te schieten. Binnen mum van tijd was het dan ook 0-4 voor de tegenstander van vandaag. Het hup Vosjes rolde van de tribune als een ware orkaan van geluid om de meiden vooruit te brullen en wonderwel werkte het. Na een korte tussensprint stond het halverwege de eerste helft 6-6.

Het enthousiasme op de tribune nam nog grotere porties aan en de meiden stelden niet teleur. De verdediging was op orde, de keeper was inmiddels warm en het vizier in de aanval was gekalibreerd. De ene aanval was nog mooier dan de andere en dit alles leiden tot een ruststand van 12-6.

Na een korte rust met nog wat tactische tips van het meesterbrein langs de kant ging de tweede helft van start. Het publiek was door de korte onderbreking wat rustiger geworden en het scorebord begaf de geest. Hierdoor was het onduidelijk wat nu de stand was want de meiden hadden moeite met weer opstarten en de tegenstander kon het net weer vinden. Gelukkig na wat provisorisch klappen  op het scorebord ging deze weer werken en was de marge tot grote vreugde van het publiek nog ruim. De meiden roken het kampioenschap en vlogen over het veld. Er was geen houden meer aan. De VOS orkaan was ontketend na de stof wolken waren opgetrokken was het 23-13. Een staande ovatie van het publiek, een tas vol coodies, een kampioenschap, maar vooral een ervaring rijker gingen de meiden feestend de kleedkamer binnen.

Klik hier voor de wedstrijdfoto's.