C1 (D1) zondag 19 juni 2022

19 juni 2022
C1 (D1) zondag 19 juni 2022

De laatste wedstrijd van ‘onze’ D-meiden in de C-poule. Vanaf volgend jaar worden ze allemaal C, dus dit was een goed plan om vast te oefenen. De schrik zat er al voor de wedstrijd in; de meiden van DSG waren véél langer. Maar wat kunnen ze strijden ‘onze’ meiden! Al snel stonden we 1-0 voor, maar dat werd weggegeven naar een 3-8 achterstand. Na een val op het harde asfalt, ging Famke eindelijk haar scheenbeschermers gebruiken waar ze voor bedoelt zijn; als kniebeschermers! Tien minuten voor rust vroeg Lexie aan Rosa: “Waarom zijn ze nog niet moe zonder wissel”. De boodschap was duidelijk en ging als snel het hele team door; we moesten meer op tempo gaan spelen. Na een prachtige dubbele stop door Elin in het doel, konden de meiden het tij keren. Lexie miste nog een break, maar die maakte ze daarna helemaal goed met een wonderbal over haar schouder op de break naar Esmée. Dé bal van het seizoen!! We gingen de rust in met een 7-9 achterstand. In de tweede helft hielden de meiden het hoge tempo vast. Na een kwartier had de tegenpartij pas één doelpunt gescoord, met dank aan de ijzersterke verdediging en mooie stops van Noadia in het doel. We durfden het aan een nieuw systeem uit te proberen: met twee speelsters op de cirkel. Oók dat kunnen ze! De meiden hebben als een team gespeeld en dit is omgezet in een prachtige overwinning: 18-14! Wij zijn als trainers en coaches apetrots op onze meiden! Op naar volgend seizoen!