de F2 op paastournee

1 april 2018
de F2 op paastournee

De F2 op paas tournee.

Nadat alle verstopte paaseieren waren gevonden konden we afreizen naar het pittoreske Vijfhuizen waar bij het plaatselijke DSOV het traditionele paastoernooi plaatsvond. Na onderweg nog wat 1 april grappen uitgehaald te hebben moesten onze jonge helden van de F2 er toch aan geloven en aan de eerste wedstrijd in de regen beginnen. Omdat de temperatuur ook niet echt mee werkte werden de trainings jackies lekker aangehouden. De eerste wedstrijd was tegen de F2 van DSOV. Beide teams speelden goed over ondanks de natte, gladde bal. De energie spatte van de wedstrijd af en er werd in een hoog tempo gespeeld. Na het laatste fluitsignaal en nadat de rookwolken van het veld waren opgetrokken was het totaal onduidelijk wie er nu gewonnen had!?!

Dan maar snel ff de kleedkamer in om op te warmen en ff droog te zitten. Want de volgende wedstrijd was tegen de plaatselijke F1. En het was duidelijk te zien dat deze meiden al een tijdje handballen en dat hun trainer/coach in de Heren 1 speelt. Er werden al volop systemen gedraaid zoals het beroemde schakelen en hoekhalen. Gelukkig was het bij deze wedstrijd het reglement van het winnende doelpunt en laten de meiden van de F2 die nu net maken, dus niks 10-1 maar gewoon 2 punten in de pocket.

Onder grote euforie werd er een lekker warm kopje thee genuttigd en werd er een wit shirt versierd??

De laatste wedstrijd was er 1 tegen de F1 van VOS. Maar aangezien het VOS tegen VOS was en we geen hesjes hadden, werd er een alternatieve indeling gemaakt, van brunette tegen blond, of was het groot tegen klein, of links tegen rechts, volgens de scheidsrechters was het Jas aan tegen Jas uit. In ieder geval was het een leuke spannende pot met mooie acties van beide kanten, waarbij jasje uit nipt met 4-3 won.

Hierna gingen de meiden gauw verder met het mysterieuze witte shirt wat versierd moest worden. Ondertussen werden er fietsbanden, eierdozen en manden op het veld gelegd?

Alle teams plus 1 vrijwillige ouder in een mooie versierd wit T-shirt mochten zich op het veld melden, voor het befaamde paashaas spel. Waarbij er eitjes van uit de fietsband naar de “paashaas” in de mand gegooid moest worden. Onze meiden en hun paashaas gingen springvarend van start en nadat alle eitjes door de paashaas gevangen waren kwamen ze als tweede over de streep gehuppeld.

Al met al was het weer een leuk geslaagd toernooi en konden onze jonge talenten een welverdiende warme douche pakken.

Bekijk hier de foto's.