F2 toernooi Havas

F2 toernooi Havas

Vos F2

Toernooi bij HAVAS

De talenten van de F2 gaven vandaag acte de préséance op het HAVAS toernooi in Almere. Om 13:00 uur stipt trapten de organisatie van het toernooi af met een gezamenlijke warming up, waarbij de trommelvliezen van de aanwezige ouders van onze talenten werden opgeblazen door speakers die naast ons stonden. Nadat de warming up gedaan was en we snel een andere plekje gezocht hadden konden de vosjes aan de bak tegen het thuisteam.

Je zag duidelijk het thuis voordeel en onze talenten moesten toch weer even wennen aan een wedstrijdje spelen en aan de inval coaches. Het was allemaal nog een beetje onwennig en we moesten duidelijk nog even in het ritme komen. Dus deze wedstrijd beschouwen we maar even als opwarmertje en niet 1 voor de punten.

We mochten daarna meteen door voor wedstrijd twee tegen Lelystad. In dat team zaten 2 jongens die al zo oud waren dat ze niet eens een coach nodig hadden! Omdat we maar 1 wisseltje hadden en doordat Lelystad met een veredeld D team meedeed hebben we onze joker die mee was ingezet. Deze joker is een jaartje ouder dan de rest en iets groter om zo wat meer body te hebben. Helaas was er geen kruid opgewassen tegen dit team. Maar onze vosjes hebben hun huid duur verkocht, 2-7 voor Lelystad, maar omdat ze met een onreglementair team speelden zijn ze bij deze gediskwalificeerd.

Na een lekker lange pauze die benut werd op het springkussen om de spieren warm te houden, stond de wedstrijd tegen WEHAVE op het programma. De talenten waren inmiddels helemaal los en dat was te zien. Er werd mooi samen gespeeld, goed verdedigd en de afwisselende keeper (diegene die het eerste terug was) hield met mooie saves het doel schoon. Na het laatste fluitsignaal en alle kruiddampen waren op getrokken stond het 7-1 voor onze talenten.

Voor de laatste wedstrijd werden onze Vosjes in de gele Vos tenues gehesen. HVBS was de laatste tegenstander. De meiden en jongens waren aan elkaar gewaagd. Na een paar schoten, die door beide keepers onschadelijk werden gemaakt, was daar dan toch een doelpunt. Helaas voor ons, 1 voor HVBS. En het werd nog erger want de 0-2 volgde al snel. Maar Vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken en met een slimme onderschepping maakten we al gauw weer de aansluitingstreffer. Het spel golfde op en neer en wederom met een mooie break-out werd de gelijkmaker aangetekend.  Het was wachten op de 3-2 voor onze talenten helaas floot de scheidsrechter voor het eind en zo eindigde de laatste wedstrijd in 2-2.

Al met al een super leuk toernooi waarbij het weer ook lekker mee werkte en waarbij onze talenten na een opwarmertje, een gediskwalificeerd team, een overwinning en een gelijkspel gewoon op doelsaldo de eerste prijs pakte! Een welverdiend …………………………….ijsje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Was getekend,

een trotse VOSSER.