Meiden B - Lotus DB1

15 december 2019
Meiden B - Lotus DB1

Zondag 15 december was het eindelijk zover. De wedstrijd tegen Lotus DB1.
Wij stonden eerste, zij tweede. Ons doel? WINNEN! We hadden nog wat goed te maken ten opzichte van de buiten wedstrijd bij Lotus.
Voorafgaand aan de wedstrijd hadden de meiden last van gezonde spanning. Misschien kwam dit door de sokken? Met zulke sokken aan moesten we wel winnen. Een dubbele vernedering konden we niet aan.  Na een goede warming up, de begroeting en onze yell (ja dit doen wij tegenwoordig!!) kon de wedstrijd beginnen.

Beide teams kwamen moeilijk op gang. Onze aanval was rommelig en de verdediging stond niet zoals deze zou moeten staan. Dit werd duidelijk toen Lotus op een 0-1 voorsprong kwam. Er werd niet uitgestapt en de (niet al te moeilijke) bal ging langs Sidney het doel in. Aah nee het wordt toch niet zo een wedstrijd he? Aldus Roos.
Wisten jullie al dat Malinya en Sam een goede relatie hebben met de paal en de lat? De ene na de andere actie van de meiden ging er niet in. Na een minuut of 10 hadden we de smaak te pakken. De verdediging stond goed, Sidney stond lekker en de aanval ging steeds beter. We gingen de rust in met 9-6.

Wat er in de rust gezegd was? Blijkbaar niet veels goeds. Na 2 minuten in de tweede helft was lotus terug gekomen tot 9-9. De meiden stapten niet uit in de verdediging als ze dat wel moesten doen en blijven staan als ze uit moesten stappen.

Na wat geschreeuw vanaf de kant werden de meiden wakker en pakten de draad weer goed op.
Malinya wist Demi een paar keer mooi te vinden op de circkel, Mylou (bedankt voor het meespelen!) maakte een goede dreiging op de opbouw en wist hiermee Robin op de hoek vrij te spelen, Joelle liep een mooie break, Sam had het uitgemaakt met de paal en schoot een aantal lekkere ballen het doel in, Roos was onze penalty killer deze week, Esmee stond goed te verdedigen op de cirkel en Sidney stond weer heerlijk te keepen. De eindstand…………………….. 24-11!
Zou dit dan toch door de sokken komen?

Hier spreekt een trotse coach! We hebben laten zien dat wij de terechte nummer één zijn. Nu twee weken rust en dit hebben we echt nodig. We moeten onze volgende wedstrijd op 5 januari namelijk al om 09.10 uur spelen!!!!